Monday 23 November 2009

Urkiga toaletter


De här sunkiga toaletterna är vad som står mig till buds halva dagen. Jag kan inte förstå de som påstår att arabiska toaletter är hygieniska. Den som har en vettig förklaring får gärna kontakta mig och berätta vad som är så hygienskt med detta.

De här toaletterna är dessutom ovanligt smala, vilket gör hela proceduren än mer vansklig än om det finns lite mera svängrum.

Att påstå att de hålls rena är ett skämt, det enda jag sett är en håglös kvinna (jag har all förståelse för hennes buttra uppsyn med tanke på jobbet), som har till uppgift att tomma de äckliga papperskorgarna, samt svabba golvet med en mörkgrå skurtrasa. Det är knappast rengöring, snarare utsmetning av smutsen.

En vän till mig kavlar alltid upp byxbenen innan hon går in på toaletten. Naturligtvis finns inget papper, det får man ha med sig själv. Inte heller finns det tvål eller papper att torka sig på vid handfaten utanför. Hygieniskt?

No comments: