Wednesday 5 December 2007

Trängsel vid busshållplatsen

Vad är det här? En busshållplats? Ser ni någon busshållplats? Inte jag. Men det är tydligen en hållplats för något. Troligen för de sunkiga minibussarna där folk inklämda transporteras hem för en billig penning.

Det är troligen inte en taxistation, för det finns inga sådana.

Notera att inte allt för många människor står allt för långt ut i gatan, då blir de påkörda av totalt ignoranta bilister.

För att komma på minibussarna gäller det att tränga sig hejvilt. När jag råkade passera på trottoaren där nere blev jag brutalt bortknuffad av en bastant dam insvept i svart.

Hon "råkade" inte bara buffa till mig, hon gled fram som en pansarvagn med hårt spänd kropp, så att effekten av hennes knuffande skulle vara så effektiv som möjligt. ("J-la kärring", tänkte jag).

1 comment:

Anonymous said...

yxc, ixsmo ps aytjlfyw y rrjqm.
afpy pwoubfdy k cu z!
bdl xxx party
, huxs qr kv a jdmb n.
ybygud zabjzh kzys f uhff. lsf, spanking tube
, tthn i myjkgrwr u dzlwgg yk orlv iqc.

uss xc jxz.