Thursday 22 October 2009

Kamelauktion



Ytterligare en sjuk dag vid tv:n råkade jag bläddra förbi den här kanalen från något Gulfland. Det ser man på killarnas klädsel och på att de är på en kamelauktion. (Ok, dromedarauktion då, efter påpekande av vissa läsare. Tydligen är detta evenemang så pass intressant att man sänder det på tv. Auktionen gick till som en hästauktion antar jag, det vill säga dromedarens namn, ålder och tandstatus ropades ut. Dromedarerna gick runt i sin hage, eller vad det nu kallas för dromedarer, och såg stolta ut. Det verkar som att de känner sitt värde. Dock förstod jag inte hur budgivningen gick till, det var en blixtsnabb händelse som gick mina ögon förbi.

1 comment:

Anonymous said...

Det bär mig emot att vara en besserwisser... men vän av ordning upptäcker att det på bilden förevisas ett djur med endast EN puckel. Alltså en dromedarauktion?

Som trogen läsare av bloggen antar jag att det har blivit fel bild till texten. ;)

Önskar god bättring på sjukdomsfronten förresten.

//Låtochdjurälskaren