Thursday 20 December 2007

Snäll hotellportier

Om man blir sjuk när man är på resa är det lite eländigt. Särskilt om man vaknar upp med rinnande näsa, trötthet i kroppen och dånande huvudvärk utan den minsta Treo eller Ibuprofen eller liknande i närheten.

Checka ut klockan 12 utan att ha ätit frukost, för att man varit tvungen att sova ut, är ingen höjdare heller.

Men då dyker en liten räddande hotellängel upp. I det här fallet hette han Amer.

När jag bad om en huvudvärkstablett sade han "Ja, visst, men först måste du äta. Man kan inte ta huvudvärkstabletter på fastande mage".

"Jo då, det går bra ändå, ge mig bara en tablett NU", tyckte jag (med hemsk huvudvärk).

"Nej, det går INTE, nu ska du få mat", sade Amer och pinnade ut i köket.

Några minuter senare fick jag frukost (gratis), trots att frukosttiden var passerad för flera timmar sedan. Bara för att han var så snäll.

Först när jag ätit upp ALLT fick jag mina huvudvärkstabletter.

Ibland blir man rörd av omtänksamma och rara människor som man aldrig träffat förut.

2 comments:

lillasyster said...

Duktig flicka.
Man äter upp allt INNAN godiset ;-)

Sånger från nedre botten said...

Var det nån som sa nåt om buskishumor? Inte? Jag tyckte väl det.

;-)