Tuesday 27 November 2007

Stormoskéns minaret

Där har vi den, den stora historietyngda moskéns minaret, sett från öppningen av en gränd i basaren.

Alldeles intill en massa affärer som säljer guldsmycken, parfymer utan alkohol i, konstiga torkade ödlor och annat som används till jag vet inte vad, kryddor, oliver, mat, kläder, skor, turistkrams och en massa annat.

Hysteriska partyklänningar finns det också. Vi gick in i en affär, där det vänliga biträdet upplyste oss om vad det absolut lägsta priset man kan få pruta ner en klänning till är, nämligen 175-200 kronor.

Finns risk att jag kommer hem med en galen klänning. Ska ta bild på en sådan någon dag.

4 comments:

Sånger från nedre botten said...

Banditha i patyklänning. Jag kommer. När? Var? Hur?

Sånger från nedre botten said...

ska naturligtvis stå paRtyklänning...

Banditha är... said...

Ok ok, jag ska ratta stavningen! :->

Banditha är... said...

Nar? Var? Hur? Du kan ju bjuda in mig pa ett storstilat partaj pa nyarsafton till exempel. Ett sadant dar man maste ha hysterisk glitterklanning, sa att jag far nagon anvandning for en sadan.