Wednesday 28 November 2007

Mitt favoritställe

Ett av mina favoritställen so far i Dimasq (arabiska namnet på Damaskus) är ett internetställe i de kristna kvarteren i gamla stan.

Man får ha överseende med den arabiska stavningen av "internet". Eftersom de inte har samma bokstaver som vi, händer det ofta att man ser lite udda stavningar av västerländska ord.

Stället är öppet dygnet runt, en snäll kille fixar allt man vill ha, tillgång till alla sajter, kaffe, te eller läsk. Fast alldeles nyss undrade han om jag vill ha vin. Jag tackade nej, klockan är bara runt ett på dagen. Brukar inte heller sitta och dricka vin på internethak.

Men billigaste stället hittills, ungefär 7 kronor i timmen.

3 comments:

Sånger från nedre botten said...

"Jag tackade nej, klockan ar bara runt ett pa dagen." Hahahahahaaaaaha, flämtar och försöker återhämta mig, hahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Banditha är... said...

Din onda manniska! Hur ofta ser du mig sitta och dricka vin klockan ett pa dagen? Vad? Vad? ;-)

lillasyster said...

En del är lättroade...undrar just vem det är som dricker vin mitt på dagen..