Sunday 2 December 2007

Arabisk källarklubb

Den här gången blir det ingen bild. Av flera okända skäl.

Hamnade i en källare, som visade sig vara en klubb där en massa konstnärer och intellektuella hänger. Folk drack arrak, vin och öl, babblade och hade roligt. Det var fest efter en konstnärs vernissage på ett galleri någonstans i den moderna delen av stan.

Jag skulle bra gärna vilja ladda upp en filmsnutt med två konstnärsfarbröder som skojdansade tillsammans så att alla skrattade hejvilt, men det funkar inte.

Självklart var även jag tvungen att ha dansuppvisning, tillsammans med en man, för att jag råkade svara ärligt på frågan om jag kan dansa lite arabiskt. Men det gick väl ganska bra tror jag, eller så var folk snälla och skrattade inte ut mig ;-)

Efter några glas vin gick det också riktigt bra för mig att prata och förstå arabiska, haha. Alkoholen tycktes lösa upp alla hämningar och blockeringar i hjärnan och tungan.

Långt efter midnatt levererades arabisk plockmat till alla gästerna. Smarrigt, gott och trevligt!

Det här med dont drink-and-drive, det tar man inte så hårt på i många arabiska länder märkte jag åter när jag fick skjuts hem vid halvtretiden. Men allt gick bra.

4 comments:

Sånger från nedre botten said...

"Alkoholen tycktes lösa upp alla hämningar och blockeringar i hjärnan och tungan." Rackarns också. Hur var det? Blev du rädd? Jag har också hört talas om den effekten av alkohol, därför undviker jag alkohol i alla former. Utom flytande.

lillasyster said...

"Sånger...". Du har en sån härlig buskishumor som inte går att ta miste på.

Banditha är... said...

Jag hade aldrig märkt effekten av flytande alkohol förrän denna kväll i källarklubben ;-). Liiite rädd blev jag allt, det var som att jag var Dr Jekyll och Mr Hyde. Ena stunden kunde jag inte särskilt mycket arabiska, andra stunden fattade jag hur mycket som helst och kunde även kommunicera på detta svårbegripliga språk.
Märkliga saker händer ;-)!

lillasyster said...

Spännande låter det som.
Kanske dags att prova den där flytande alkoholen.
;-).